Wednesday, October 12, 2011

Ülesanne 6

Valisin enda kirjeldatavaks virtuaalkogukonnaks blogspot.com-i (teatud ka blogger.com).

Blogspot on lihtsamalt öeldes internetipäevik. See on online võimalus panna kirja kõik, mida soovitakse. Seda saab pidada privaatses vormis, kus sellele puudub ligipääs kõigile peale kasutaja või siis vaid mõned valitud inimesed. Või see võib olla koduleheküljeks mõnele pisiärile, mille kaudu inimesteni informatsioon toimetatakse või siis näiteks mõni kodune ise tehtud toidublogi. Võimalusi on sadu.

Blogspoti loojaks on Pyra Labs, kelle käest Google selle 2003. aastal ostis. Praguseks peab iga blogspoti kasutaja omama googlei kontot.[1]

Blogspot on mitmetel kordadel olnud keelatud riikides:
Kuuba
Fidżi
Iraan
Kazakhstan
Myanmar
Pakistan
Hiina
Süüria
Türgi
Kõrgõstan
[1]

Mina isiklikult olen kasutanud blogspoti juba aastast 2007. Mul on privaatne, piiratud lugejaskonnaga, blogi, kuhu olen postitanud oma mõtteid ning läbielamisi praeguseks ca 200 postituse näol. Blogspot on andnud mulle täieliku privaatsuse ning võimaluse lubada vaid mõni sõber lugejaks määrata. Blogi ülesehitamine oli väga lihtne ning arusaadav. Piltide ning tekstide lisamisega ei olnud mingeid probleeme.

Kuidas on minu arvates täidetud blogspotis netiketi reeglid?

Olen lugenud väga palju erinevaid blogisid. Alustades teistest privaatsetest blogidest kuni moe ning toidutegemist blogideni välja.

1. Ole inimene- arvan, et see tingimus on igati täidetud. Blogspot pakub võimaluse raporteerida korrarikkujatest ning samuti on võimalik blokeerida teatud lugejaid. Kui leidubki suure suuga anonüümseid solvajaid, siis nendest on võimalik kiirelt lahti saada.
2. Austa teiste inimeste privaatsust- selle jaoks on olemas võimalus oma konto varjatuks teha. Soovi korral võib ainus lugeja olla sina ise.
3. Ära kuritarvita oma võimu - pole täheldanud, et minu privaatsust oleks keegi selle aja jooksul kuritarvitanud. Kõik on olemas kindlad paroolid kasutajale, siis ei tohiks seda hirmu olla.

Need on minu arvates kolm kõige olulisemat netiketi osi. Ning leian, et need on väga kenasti täidetud blogspot.com-is.

Mõned huvitavad blogid:

http://wwhiterabbit.blogspot.com/

http://nami-nami.blogspot.com/

http://kertiii.blogspot.com/

Kasutatud allikad:

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Blogger_(service)

Haridustehnoloogia ja erivajadustega inimesed/Internetisuhtlusest

No comments:

Post a Comment